Re: [FYI] Judge Bars eBay Crawler

> http://abcnews.go.com/sections/tech/CNET/cnet_ebay000525.html

> Whyte granted the injunction on the grounds that Bidder's
> Edge's searches slowed or had the potential to slow eBay's
> service.

Was denn nun? Ersteres ließe sich ja noch als Ansatz zu DOS
verstehen.

> "It is undisputed that eBay's server and its capacity are
> personal property, and that Bidder's Edge's searches use a
> portion of that property," Whyte wrote in his order. "Even
> if its searches use only a small amount of eBay's computer
> system capacity, Bidder's Edge has nonetheless deprived
> eBay of the ability to use that portion of its personal
> property for its own purposes. The law recognizes no such
> right to use another's personal property."

Obwohl diese E-Mail nur ein geringes Maß der
Computer-Kapazität von fitug.fitug.de verbrät, hat der
Schreiber nichtsdestotrotz FITUG die Möglichkeit genommen,
diese Leistung zu eigenen Zwecken einzusetzen?

Wer ist hier wirr?

                        Patrick

--
Da zuckte der Gedanke an Mord durch mein Hirn: Lustmord! Sie will dein
Blut, sie schreit nach deinem Blut! Sie will sich rächen dafür, daß du