[Date Prev][Date Next][Thread Prev][Thread Next][Date Index][Thread Index]
Re: [FYI] Sueddeutsche.de: Napper, Schlepper, Bauernfaenger
- To: debate@fitug.de
- Subject: Re: [FYI] Sueddeutsche.de: Napper, Schlepper, Bauernfaenger
- From: Colin Marquardt <colin@marquardt-home.de>
- Date: 17 Mar 2001 15:59:29 -0800
- Comment: This message comes from the debate mailing list.
- In-Reply-To: <3AB3E554.DAE51F03@koehntopp.de> (Marit Köhntopp's message of "Sat, 17 Mar 2001 23:29:40 +0100")
- Organization: I'd rather call it chaos.
- References: <3AB3E554.DAE51F03@koehntopp.de>
- Sender: owner-debate@fitug.de
- User-Agent: Gnus/5.090001 (Oort Gnus v0.01) XEmacs/21.1 (Capitol Reef)
Marit Köhntopp <marit@koehntopp.de> writes:
> Auf die Analyse der typischen Frequenzverläufe einer Musikdatei
> hat sich die Firma AudibleMagic spezialisiert. Deren Software
> identifiziert, schlicht gesagt, einen Bitstrom immer dann als
> "Musik", wenn das menschliche Gehör dies auch tut. Dies
> funktioniert angeblich auch dann, wenn der Song stark komprimiert
> oder Teil eines fortlaufenden Datenstroms (Streaming Audio)
> ist. Wie BayTSP verspricht auch AudibleMagic eine Trefferquote von
> bemerkenswerten 98 Prozent.
Solche Fingerprinting-Mechanismen gibt es schon eine ganze Weile,
siehe etwa relatable.com oder http://freetantrum.org/. Ersteres wird
in www.musicbrainz.org (eine Art CDBB on steroids) und freeamp
eingesetzt.
http://www.musicbrainz.org/how.html#music_identification meint dazu:
| Of course there are two sides to the coin. The RIAA will also be
| able to identify the tracks of its member companies and then be
| able to go after people who pirate these tracks. This technology
| will be created, whether or not we like it -- if we can create
| the technology and create it in such a fashion that it benefits
| everyone, then the Internet community wins.
|
| Another group of people that will win with this system are the
| Artists. With the use of MusicBrainz, services like FairTunes will
| be able to create a precise system that will allow users to
| compensate artists for the music that they may downloaded without
| the permission from the record labels. This way the people who love
| music can give money to their favorite artist, while cutting out the
| record labels.
Cheers,
Colin