Re: [FYI] (Fwd) FC: RIAA to P2P users: the gloves are coming off

"Axel H Horns" <axel.h.horns@gmx.net> zitierte:

> [Dave, Declan: this appears to be the first lawsuit against students
> directly. And the RIAA seems to have royally pissed off the
> universities as well. The damages seem to be large:"The lawsuits ask
> for $150,000 for each of the dozens of recordings, listed by title in
> the complaint, that the students allegedly used illegally."]

Ich finde das vorgehen der RIAA relativ geschickt. In diesem Fall
prügeln sie wirklich auf Leute ein, die etwas gemacht haben, was
nach der gegenwärtigen rechtlichen Lage sehr fragwürdig ist.
Allerdings hätte ich zwei, drei Nullen von der Schadensersatzforderung
gestrichen. Klar sind das Schadensersatzforderungen mit
Strafwirkung, aber so schafft die RIAA nur Märtyrer, zumal von
Gewinnerzielungsabsicht der Urheberrechtsverletzer m.W. nicht die Rede
ist.