RE: [FYI] (Fwd) FC: FTC releases childrens info regulations -- and a cri

>The regulations would require Internet
>websites directed to children to get "verifiable parental consent"
>before collecting children's personal information.
>
>This is very likely to prevent the children who need it most from
>interacting with educational websites.  Children whose parents speak a
>foreign language, do not use computers, or do not have credit cards
>will have limited means to give "verifiable consent" to their
>children's use of websites.

Ist Declan vielleicht ein Industrielobbyist im Gewand eines Buergerrechtlers?
Das frage ich mich bei ihm immer wieder. Die von ihm vorgebrachten Argumente
sind nicht stichhaltig, weil er die Moeglichkeit ignoriert, dass Webseiten ja
schlicht und einfach auch auf das Sammeln von Daten bei Kindern verzichten
koennten. Die Vorschriften sind meiner Meinung nach vernuenftig und schaden den
Webseitenbetreibern nicht, wenn sie nicht grade davon leben, die Nutzerprofile
von Kindern weiterzuverkaufen, was wohl nur ein kleiner Teil tut - so schlecht
ist die Welt auch wieder nicht.